COVID-19

Declarația Centrului Medical Veterinar de Medicină Felină Cats’ LadyVet – Doctorița Pisicilor privind măsurile generale de protecție și siguranță în contextul infecțiilor cu COVID-19

Fără nicio urmă de îndoială, noul coronavirus (COVID-19) generează provocări fiecăruia dintre noi, atât la nivel personal, cât și profesional. În primul rând și cel mai important, sperăm ca dumneavoastră, familiile dvs. și mult îndrăgitele noastre companioane să vă păstrați starea de sănătate și să fiți în condiții de siguranță. Am redactat această declarație pentru a vă ține informați privind recomandările noastre, precum și pașii pe care îi vom urma pentru a vă putea oferi în continuare serviciile medical-veterinare de care pisicile dvs. au nevoie, dar în același timp să vă asigurăm atât dvs., cât și colaboratorilor noștri un mediu sigur.

În permanență ne menținem centrul medical curat și dezinfectat, iar din prisma ultimelor evenimente am intensificat atât frecvența, cât și sfera de acțiune a acestor igienizări în concordanță cu recomandările forumurilor în domeniu (CDC, WHO) pentru a asigura siguranța atât a clienților, cât și a colaboratorilor noștri. În același context, igiena personală prin spălarea eficientă a mâinilor este de-o importanță critică atât în cadrul spitalicesc, cât și în conduita zilnică a oricărei persoane, o măsură de siguranță și protecție pe care continuăm s-o subliniem personalului și clientelei. Ca întotdeauna, punem la dispoziția clienților și colaboratorilor și le oferim opțiuni pentru a-și igieniza mâinile. În interiorul centrului, purtarea măștii este obligatorie. De asemenea, lucrăm îndeaproape cu echipele noastre pentru a ne asigura că oricine nu se simte bine, înțelege că-i susținem să rămână acasă. Sunt momente care vizează siguranța individuală și colectivă și nimeni nu ar trebui să resimtă presiunea de a-și exercita activitățile care pot suporta amânare, dacă contextul actual și starea de sănătate nu le-o permit.

Ce pot face dacă am fost expus la coronavirus în timp ce pisica mea necesită îngrijire medicală?

Pentru a ne putea ajuta să ne continuăm misiunea de a ajuta pisicile-paciente cu diverse necesități medicale, rugăm clienții care au călătorit recent în țările cu risc ridicat, au intrat în contact cu persoane simptomatice sau cu cazurile confirmate pozitive sau ei înșiși au fost confirmați pozitivi și au nevoie de asistență medical-veterinară pentru pisicile lor să anunțe personalul centrului de existența acestor situații și să nu-și aducă pisicile la centru, cu excepția cazului în care au o urgență medicală și cu comunicarea în prealabil a vizitei pentru a putea lua măsurile necesare care se impun.

Dacă pisica dvs. este programată pentru o procedură de rutină (examinări anuale, vaccinări, detartraj, toaletaje de orice fel sau orice programare care nu implică urgența), vă rugăm să ne contactați pentru a discuta reprogramarea ulterioară. Dacă s-a stabilit că vizita dvs. nu poate fi reprogramată din motive medicale, iar vizita este absolut necesară, vă rugăm să solicitați ajutorul unei membru al familiei sau al unui prieten care să prezinte pisica la vizita programată.

Nu am fost expus, iar pisica mea este programată pentru o vizită medicală sau este bolnavă.

Dacă pisica dvs. este bolnavă sau are o programare pentru o procedură de rutină, vă stăm la dispoziție. De asemenea, vă recomandăm să urmați acești pași simpli:

  • Nu vă prezentați la centru fără a vă anunța prezența în prealabil și fără a fixa o programare anticipată. Vă solicităm acest lucru în primul rând pentru a minimaliza posibilitatea aglomerărilor umane, dar și pentru a verifica necesitatea prezentării în perioada imediat următoare.
  • Pe parcursul șederii în recepție și în sala de așteptare, mențineți distanța recomandată de minimum 2 metri între dvs. și ceilalți clienți prezenți; necesitatea distanțării și evitarea aglomerărilor umane este doar unul dintre motivele pertinente pentru care lucrăm exclusiv pe bază de programare.
  • După ce v-ați anunțat prezența la recepție și dacă sala de așteptare este aglomerată, vă rugăm să așteptați în automobilul personal (dacă dispuneți de unul) și când suntem pregătite să vă putem consulta pisica, veți fi anunțați printr-un apel telefonic.
  • În situația mai sus menționată, dacă nu dispuneți de automobil personal, anunțați-ne pentru a vă prioritiza la consult.
  • Limitați numărul de persoane care vă însoțesc la vizita la centru. Pisicile-paciente pot fi însoțite de un maxim de 2 aparținători. Copiii sunt întotdeauna bine primiți în centrul nostru, dar în contextul imprevizibilității situației actuale și în primul rând pentru siguranța lor, vă recomandăm să evitați pe cât posibil prezența lor în cadrul centrului. Dacă acest lucru nu este posibil, vă rugăm să vă asigurați că aceștia respectă regulile și recomandările interne de siguranță și protecție și nu perturbă în vreun fel activitățile interne ale centrului.
  • Dacă aveți nevoie de hrană sau medicamente pentru pisica dvs., vă rugăm contactați-ne în prealabil pentru a vă facilita achiziția, rezervare și de la caz la caz, trimiterea prin curierat rapid a celor necesare.
  • Folosiți un dezinfectant pentru mâini sau folosiți toaleta dedicată clienților pentru a vă spăla pe mâ
  • Pe toată prezența în cadrul centrului, purtarea măștii este obligatorie.

Echipa medicală a Centrului Medical Veterinar de Medicină Felină Cats’ LadyVet – Doctorița Pisicilor dispune de diferite modalități de a vă ajuta să vă îngrijiți pisicoasele companioane fără a fi nevoiți să ne faceți o vizită în aceste momente incerte, totul simplu și ușor accesibil prin sistemul de TeleHealth, după cum urmează:

  • Mesajele tip text: puteți comunica prin texte și fotografii cu echipa medicală a centrului. Răspunsul la mesajele text este disponibil numai în intervalele orare de lucru afișate și declarate pe toate platformele media online de care dispunem. Timpul de răspuns variază în funcție de activitățile în desfășurare ale membrilor echipei medicale. DACĂ AVEȚI O URGENȚĂ REALĂ, CONTACTAȚI-NE PRIN APEL TELEFONIC!!
  • Video call: în anumite circumstanțe, pe baza unei programări efectuate în prealabil, vă puteți folosi de modalitățile de comunicare de tip video call (ședință planificată în platforma Google Meet) pentru a lua legătura cu echipa dvs. medicală. Această modalitate de comunicare vă este disponibilă în intervalele orare de lucru afișate și declarate pe toate platformele media online de care dispunem. În cazul în care încercați comunicarea scrisă sau video prin intermediul WhatsApp, vă rugăm să aveți înțelegere dacă nu vom putea răspunde cu promptitudine fiind surprinse în vreo activitate medicală și puteți avea certitudinea că vă vom contacta în cel mai scurt timp. De asemenea, DACĂ AVEȚI O URGENȚĂ REALĂ, CONTACTAȚI-NE PRIN APEL TELEFONIC!!
  • Livrarea la domiciliul: hrana și medicamentele pentru pisici pot fi comandate contactându-ne pe unul dintre numerele de telefon ale centrului, urmând ca mai apoi, după stabilirea celor necesare, acestea să poată fi trimise la domiciliu prin curier rapid.

Știm și apreciem faptul că, clienții noștri își consideră pisicoasele membre ale familiilor lor și, ca urmare, sunt atenți și îngrijorați cu privire la sănătatea tuturor membrilor familiilor lor. Atunci când este vorba de sănătatea pisicii dvs., medicul dvs. veterinar este cea mai indicată persoană căreia îi puteți solicita ajutorul. În consecință, iată ceea ce ar trebui să știți cu privire la COVID-19 și animalele de companie:

Care este impactul Coronavirusului asupra sănătății animalelor de companie?

Câinii și pisicile pot contracta COVID-19?

Analizând datele pe care le deținem în prezent, există dovezi limitate care să susțină riscul de COVID-19 la animalele dvs. de companie și nu există nicio dovadă că dumneavoastră ați prezenta riscuri de infectare de la animalele dvs. de companie.

Ce se întâmplă dacă pisica mea nu se simte bine și prezintă semne similare gripei?

Dacă pisica dvs. prezintă orice semn de boală, cum ar fi tusea, strănutul sau letargia, contactați-ne imediat și țineți-le în casă pentru a evita transmiterea ulterioară. Semnele de boală, atât la câini, cât și la pisici, de regulă, sunt asociate cu diferite infecții frecvente, virale și bacteriene (tusea de canisă, gripa canină, rinotraheita infecțioasă felină, astmul felin, etc.) care nu sunt cauzate de coronavirusuri și nici nu sunt transmisibile la om.

Pisica mea ar trebui să poarte mască?

Categoric, nu. Pe lângă faptul că îi este incomodă, îi provoacă teamă și nu va accepta în ruptul capului să o poarte decât dacă este constrânsă, lucruri pe care nu ni le-am dori, neexistând nicio dovadă științifică potrivit căreia măștile faciale ar proteja animalele de companie de bolile infecțioase sau de poluanții din aer.

Ar trebui să-mi supun pisica la testarea pentru COVID-19?

La momentul de față, testarea animalelor de companie pentru virusul COVID-19 nu este justificată, deoarece, în prezent, nu există nicio indicație potrivit căreia animalele de companie aparent sănătoase și neexpuse să fie testate pentru acest virus.

În curând, vom publicate materiale informative ce vizează subiectul noului coronavirus din prisma pisicii și a companionilor săi umani. Între timp, facem un apel la dumneavoastră să vă documentați regulat din surse pertinente și demne de încredere, cum ar fi:

Nu în ultimul rând, vă asigurăm de tot suportul nostru pe parcursul întregii crize cu care ne confruntăm. De asemenea, vom continua să consultăm și să solicităm suport de la experții interni și externi pentru a vă putea oferi cele mai bune îndrumări și sfaturi. Nu ezitați să ne contactați dacă aveți eventuale întrebări, nelămuriri sau motive de îngrijorare.

Multă sănătate tuturor și s-auzim numai de bine!
Echipa dvs. medicală Cats’ LadyVet